Get Adobe Flash player

12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.

Witamy na stronie Podlaskiej Rodziny Szkół im. Jana Pawła II.

Artykuły do zamieszczenia na naszej stronie prosimy podsyłać na

adres e-mail: serwis.strony@jp2podlasie.com.pl

Aktualności

Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Siemiatyczach

Zrealizowane działania dotyczące Patrona szkoły w czasie od IX do XII 2016r.

GALERIA !

Wrzesień  2016r.

*Spotkanie z Myślą Jana Pawła II na temat patriotyzmu – prezentacja multimedialna  przedstawiająca wybrane cytaty  z nauczania Ojca św. na temat miłości do Ojczyzny.– 16 IX br.

*,,Święty Jan Paweł II w oczach dziecka”

22 września odbyło się podsumowanie szkolnego etapu XI konkursu plastycznego organizowanego przez Muzeum w Bielsku Podlaskim oraz Wydział Katechezy i Szkolnictwa Katolickiego Kurii Diecezjalnej w Drohiczynie. W br. Konkurs miał charakter międzynarodowy i przebiegał pod hasłem ,,Jan Paweł II – Bądźcie świadkami Miłosierdzia”. . Na etap szkolny wpłynęło 26 prac, z których 10 zostało wyróżnionych i wysłanych na etap diecezjalny do Bielska Podlaskiego.

Zał. Folder IX ,,Św. Jan Paweł II w oczach dziecka”

Październik 2016r.

Dzień Papieski w bibliotece szkolnej

Dnia 7 października  br. (piątek)  na godzinach wychowawczych  nauczyciele bibliotekarze i katecheci zorganizowali zajęcia z okazji Dnia Papieskiego, który w br. przebiegał pod hasłem: „Bądźcie świadkami miłosierdzia.”

Celem tych zajęć było:

·         zainteresowanie uczniów postacią Patrona,

·         wzbogacenie wiedzy o życiu i nauczaniu św. Jana Pawła II,

·         kształcenie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji przy wykorzystaniu Internetu i zasobów bibliotecznych,

·         utrwalanie umiejętności współpracy w grupie.

Przedstawiciele poszczególnych klas (po 3 osoby) zostali zaproszeni do udziału w różnych konkurencjach: gry planszowe, gra komputerowa, puzzle, rozwiązywanie krzyżówek, układanie cytatów z rozsypanki wyrazowej. Każdy uczestnik był losowo przydzielony do w/w zadań. Zajęcia odbywały się na zasadzie integracji uczniów, bez rywalizacji między klasami. Poprzedzone były obejrzeniem prezentacji multimedialnej, dzięki której uczniowie zapoznali się z głównym przesłaniem Dnia Papieskiego.

W tym dniu został też zorganizowany kiermasz ciast, z którego dochód przeznaczono na pomoc Misjonarzom.

Zał. Folder ,,X Dzień Papieski”

Udział w XVI Ogólnopolskiej Pielgrzymce Rodziny Szkół im. Jana Pawła II na Jasna Górę

W dniach 12 – 13 października 2016 r. uczniowie naszej szkoły wyruszyli na XVI Ogólnopolska Pielgrzymkę Rodziny Szkół im. Jana Pawła II na Jasną Górę. Pierwszego dnia zatrzymaliśmy się w Warszawie, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, odwiedziliśmy groby żołnierzy i powstańców na Powązkach,  zapaliliśmy znicze i złożyliśmy kwiaty. Gościliśmy też w Muzeum ks. Jerzego Popiełuszki.  Po południu dotarliśmy na Jasną Górę, gdzie modliliśmy się przed obrazem Matki Boskiej Częstochowskiej. Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się na uroczystą Mszę św.  Zwiedziliśmy skarbiec, muzeum państwa polskiego i 600- lecia, wały. Po mszy świętej udaliśmy się do Sanktuarium Gidle. Wyjazd dostarczył nam niezapomnianych wspomnień i wrażeń.  Mogliśmy przebywać w miejscach ważnych dla naszego narodu. Poznaliśmy tragiczne losy naszej stolicy  Ojczyzny. Pochyliliśmy głowy nad mogiłami bohaterów, a modlitwa na Jasnej Górze umocniła nas.

Zał. Folder Pielgrzymka do Częstochowy

*16 października br. w rocznicę wyboru Karola Wojtyły na Stolicę Piotrową delegacje wszystkich klas wraz z pocztem sztandarowym udały się pod tablicę upamiętniającą Jana Pawła II przy kościele parafialnym św. A. Boboli. Po wspólnym  odśpiewaniu ,,Barki” zostały złożone kwiaty i zapalone znicze.

Zał. Folder 16 X 2016

*17 października w Muzeum w Bielsku Podlaskim odbyło się podsumowanie konkursu. Wśród nagrodzonych na etapie diecezjalnym, w kategorii kl. IV – VI znalazł się uczeń naszej szkoły Szymon Wysocki kl. IV a. Jego praca przeszła do etapu międzynarodowego.

Zał. Folder Podsumowanie konkursu plastycznego…

*     Śladami Patrona i nie tylko…

20 października (czwartek), na dwa dni przed 38 rocznicą inauguracji pontyfikatu Jana Pawła II, klasy VI uczestniczyły w dziękczynnej pielgrzymce za osobę zacnego Patrona. W Ostrożanach, w Sanktuarium Matki Bożej uczestniczyliśmy we Mszy świętej. W Drohiczynie zwiedziliśmy Muzeum Diecezjalne (z salą pamiątek z wizyty Jana Pawła II), cerkiew św. Mikołaja, katedrę Trójcy Przenajświętszej oraz Wyższe Seminarium Duchowne. Podziwialiśmy wystawę starych motocykli i kajaków, a także zbiory etnograficzne. Obiad zjedliśmy w restauracji Pod Katedrą. Następnie udaliśmy się na Górę Zamkową. Zwieńczeniem wycieczki była wyprawa do krzyża upamiętniającego wizytę Jana Pawła w Drohiczynie. Z wyprawy wróciliśmy zmęczeni ale zadowoleni.

Zał. Folder Śladami Patrona i nie tylko..

*Udział w miejskich obchodach wspomnienia  Jana Pawła II

22 października br. odbywały się miejskie obchody kolejnej  rocznicy wyboru Karola Wojtyły na Papieża. Delegacja uczniów i nauczycieli naszej szkoły wzięła udział w tych uroczystościach, na które złożyły się uroczysta Msza św., koncert pieśni poświęconych Ojcu św.. oraz  złożenie kwiatów pod pomnikiem Jana Pawła II.

Listopad  2016r.

*Spotkanie z Myślą Jana Pawła II na temat świętości – prezentacja multimedialana ukazująca wybrane cytaty z nauczania Ojca św. dotyczącego celu człowieka, jakim jest dążenie do świętości.

* W dniu 10.11.2016 r. nasza szkoła na jedno popołudnie zamieniła się w niebo, gdzie jest kochający Ojciec i przyjaciele – święci, którzy pokazali, jak pięknie jest żyć wartościami.
Spotkanie rozpoczęliśmy od modlitwy różańcowej i Litanii do Wszystkich Świętych w kościele św. Andrzeja Boboli. W szkole powitał nas piękny zapach gofrów. To rodzice pod kierownictwem s. Ignis postanowili zrobić nam słodką niespodziankę. Ale po kolei. Najpierw obejrzeliśmy prezentację o świętych. Pani Basia zadawała pytania, za odgadniecie  na podstawie obrazu postaci wybranego świętego - można było dostać coś słodkiego. Potem nadszedł czas na pachnące gofry i inne łakocie, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Po słodkiej przerwie rozpoczęliśmy harce ze świętymi. Tu dowodzenie przejęła s. Gloriosa i pani Monika, które prowadziły tańce i zabawy. Humory dopisywały i zabawa była znakomita. Pomysłowość prowadzących nie miała granic i dzięki temu nikt się nie nudził. W trakcie balu odbyły się konkursy: z wiedzy o świętym oraz na najpiękniejsze przebranie.

Zał. Folder Bal Świętych

*Spotkanie z poezją Karola Wojtyły

Jesienny miesiąc listopad skłania do zadumy i refleksji nad wieloma zagadnieniami życia ludzkiego. Z tej okazji dnia 30 listopada br. w czytelni Biblioteki szkolnej odbyło się ,,Spotkanie z poezją Karola Wojtyły”. Wzięli w nim udział uczniowie klas II gim. Celem spotkania było zapoznanie młodzieży z bardzo bogatą w treść twórczością Karola Wojtyły oraz kształtowanie postawy wrażliwości na jej piękno.

Czytanie wybranych utworów było przeplatane słuchaniem poezji śpiewanej przez znanych artystów.

Zał. Folder Spotkanie z poezją Karola Wojtyły

Grudzień 2016r.

*Spotkanie z Myślą Jana Pawła II – prezentacja multimedialana ukazująca cytaty z nauczania Jana Pawła II na temat godności każdego człowieka i jego wartości w oczach Boga.

* 20 i 21 grudnia nasi uczniowie inspirując się nauczaniem Patrona o godności człowieka odwiedzali dzieci przebywające w Szkole Specjalnej oraz w ZOL-u w Bacikach Średnich i dorosłych niepełnosprawnych w Domu Opieki Społecznej, w Hospicjum i w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Siemiatyczach, aby w okresie przedświątecznym złożyć życzenia i obdarować słodyczami i własnoręcznie zrobionymi pocztówkami.